Matkailuhankkeen tuotteet
Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hankkeessa tehtiin yhteensä 14 digitaalista tuotedemoa.
Lataa muistio aloitusseminaareista
Visit Finland on ennustanut, että vuoden 2018 lukuihin tullaan matkalun osalta pääsemään vasta vuonna 2023. Vallitsevassa tilanteessa on korostunut tuotteiden löydettävyys ja saavutettavuus. Käytännössä siis tuotteen on oltava näkyvissä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja herätettävä kiinnostusta, lisäksi sen pitäisi olla ostettavissa yksinkertaisesti, tuotteesta riippuen esimerkiksi internetin välityksellä.
Koska matkailijoiden määrä on vähentynyt radikaalisti ja nyt kilpaillaan lähinnä kotimaan matkailijoista, on kilpailu myös aiempaa kovempaa. Tästä johtuen digitaalisuus, ostettavuus ja markkinointi ovat tärkeitä elinehtoja yrityksille.
Lähimatkailu on ollut suosiossa ja se on ollut huomattavissa myös Äänekoskella. Meille on saapunut paljon päiväkävijöitä esimerkiksi Jyväskylästä, joten viipymän pidentäminen on tärkeä tavoite alueellamme. Kysymys siis on, kuinka saamme houkuteltua matkailijat yöpymään alueellamme?
- Nettisivujen kehittäminen, esimerkiksi kieliversiot (Englanti, Venäjä, Saksa)
- Reittien kehittäminen (Markkamäen luontopolku, Laulavan Mörön luontopolku, Kapeenkosken reittihanke)
- Aluekehittäminen (Pankkarin alueen, Suolahden Wanha Asema, Äänemäki)
- Käynnissä jatkuva ads-markkinointi
- Hiddenäänekoski -somelähettiläät (instagram, blogi)
- Blogi (yritysten toivotaan ottavan yhteyttä matkailu@aanekoski.fi blogiin liittyvissä asioissa)
- Sosiaalinen media (instagram, facebook)
- Tuleva myynti- ja markkinointikanava
- Mukana noin 15 kuntaa Viitasaari - Lahti väliltä
- Hankkeen kesto 1.11.2020 - 31.12.2021, hallinnoija Witas
- Uusien järvimatkailutuotteiden paketointi ja muotoilu ja markkinointimahdollisuudet mm. saksankieliseen Eurooppaan
- Hankkeen vetäjinä Maarit Kiiskinen ja Noora Kokko
Lue lisää hankkeesta täältä.
Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hankkeessa tehtiin yhteensä 14 digitaalista tuotedemoa.
Äänekosken kaupunki sai rahoituksen hankkeelle, jossa keskitytään matkailuelinkeinon muutostarpeisiin ja digitaaliseen saavutettavuuteen.
Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hanke on edennyt yli puolivälin! Lue alta hankkeen tuoreimmat kuulumiset.
Projekti keskittyy alueen matkailutarjonnan konkreettiseen tuotteistamiseen, markkinointiin ja myyntiin yhdessä alueen yritysten ja alan johtavien toimijoiden kanssa.
Lue alta Matkailuelinkeinon muutostarpeet ja digitaalinen saavutettavuus -hankkeen tuoreimmat kuulumiset.
Hanke alkaa olla lopuillaan ja hankkeen tulokset esiteltiin ÄäneHubilla. Lue lisää hankkeen viimeisimmistä kuulumisista alta.